top of page

ז'אן –גור והנחש


ז'אן –גור הוא חתול שחרחר בן כחצי שנה החי במושב גיזו בהרי יהודה. בוקר אחד הוא חזר מהטיול הרגיל שלו ביער הגובל בביתו ובעליו שם לב לנפיחות בולטת ברגלו הקדמית וכמובן לצליעה משמעותית, והתקשר אליי מיד. מאחר וז'אן –גור הוא בעל החיים השלישי באותו בית שמסתבך במשהו בשבוע האחרון, כבר יכולתי לחשוב בדרך על כמה אפשרויות לפגיעה כזו, ובתקופה זו של השנה, הכשת נחש בהחלט הייתה אחת האפשרויות הסבירות.

כשהגעתי מצאתי את ז'אן- גור עירני וחיוני אך עם רגל קדמית שכולה מאוד נפוחה ובצקתית למגע, וקשר הלימפה הסמוך אליה היה מוגדל מאוד (מה שמצביע על פעילות חיסונית נמרצת). על מנת לבדוק אותו נאלצתי לטשטש אותו. לאחר שטושטש, בדקתי את רגלו של- ז'אן גור ובכריות כף רגלו נמצאו שני חורים האופייניים להכשת נחש. מלבד זאת הרגל הייתה תקינה, ללא סימנים לחבלה אחרת. מקום ההכשה הוא די אופייני לחתולים הנוהגים לשחק עם נחשים, כאשר אלו ניקרים בדרכם.

ז'אן –גור הועבר למרפאה הוטרינרית בחולדה וקיבל טיפול תומך- אנטיביוטיקה על מנת להתגונן כנגד החיידקים המועברים בהכשה, נוזלים, סטרואידים ואנטי היסטמין על מנת להרגיע את מערכת החיסון והתגובה האלרגית שהתפתחה כתוצאה מחשיפה לחלבונים זרים המועברים בארס הנחש ושיכוך כאבים.

הטיפול שז'אן-גור ממשיך לקבל הוא טיפול תומך דומה לימים הבאים ומעקב.

זאן-גור-הכשה-3.jpg

ז'אן גור2א.jpg

זאן-גור-הכשה-1.jpg

מאמרים אחרונים

חיפוש לפי תג

bottom of page